نشست علمی| حضرت ابوطالب(ع) قبل و بعد از بعثت در تمام صحنه‌ها از رسول خدا(ص) دفاع کرد

نشست علمی| حضرت ابوطالب(ع) قبل و بعد از بعثت در تمام صحنه‌ها از رسول خدا(ص) دفاع کرد
اسفند 23, 1399
225 بازدید

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه اظهار داشت: تاثیرگذاری حضرت ابوطالب(ع) را به راحتی می توانیم از آیات قرآن ببینیم، ذریه نبوی تجلی ذریه حضرت ابوطالب(ع) است و ائمه معصومین(ع) فرزندان حضرت ابوطالب(ع) هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید منذر حکیم؛ نشست “ابوطالب(ع) از دیدگاه اندیشمندان بین‌المللی” در نوبتِ صبح سومین روز همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ […]

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه اظهار داشت: تاثیرگذاری حضرت ابوطالب(ع) را به راحتی می توانیم از آیات قرآن ببینیم، ذریه نبوی تجلی ذریه حضرت ابوطالب(ع) است و ائمه معصومین(ع) فرزندان حضرت ابوطالب(ع) هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید منذر حکیم؛ نشست “ابوطالب(ع) از دیدگاه اندیشمندان بین‌المللی” در نوبتِ صبح سومین روز همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص) صبح امروز پنج شنبه 21 اسفند 1399 در مدرسه امام خمینی(ره) شهر قم در حال برگزاری است.

آیت‌الله سید منذر حکیم، رئیس پژوهشکده الذریه النبویه در این مراسم با اشاره به ابعاد حیات حضرت ابوطالب(ع) اظهار کرد: با وجود مطرح شدن شبهه ها در خصوص حضرت ابوطالب(ع)، ایشان در همه صحنه ها چه پیش از بعثت و چه پس از بعثت در دفاع از پیامبر(ص) حضور داشت و حضرت ابوطالب(ع) شخصیت بزرگی در تاریخ اسلام بود که اثرگذاری داشت، ولی در طول تاریخ به این شخصیت ظلم شد.

وی ادامه داد: تاثیرگذاری حضرت ابوطالب(ع) را به راحتی می توانیم از آیات قرآن ببینیم، ذریه نبوی تجلی ذریه حضرت ابوطالب(ع) است و ائمه معصومین(ع) فرزندان حضرت ابوطالب(ع) هستند.

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه افزود: مطرح کردن شبهه ها از جمله روش های شیطانی است، اما براساس آیات قرآن، خداوند اراده خداوند پیروز است و حق ماندگار است.

آیت‌الله منذر حکیم با اشاره به ذریه حضرت ابراهیم(ع) اظهار کرد: براساس آیات قرآن، معصومان از ذریه حضرت ابراهیم(ع)، بار گران امامت را بر دوش گرفتند، باری که مورد حسات دیگران قرار می گیرند و بسیاری از افراد که نمی توانند از آنها جلو بزنند، نسبت به ذریه حضرت ابراهیم(ع) حسادت می کنند.

وی ادامه داد: مسیری که آل ابراهیم طی کردند و طی می کنند، براساس آیات قرآن همان درخت تنومندی است که تا ابد می تواند تاثیرگذار باشد، درخت هدایت گر الهی نرم افزاری است که خداوند در اختیار اولیای خود و ابراهیم و آل ابراهیم است، این درخت ریشه دار است و ثمر و میوه اش در هر لحظه به بشریت هدیه می شود، کوثر خیر کثیری که پیوسته می باشد و خداوند این خیر یعنی همان کوثر را به رسول اکرم(ص) عطا کرد.

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه افزود: در طول تاریخ فرزندان حضرت ابوطالب(ع) از امیرالمومنین(ع) به بعد حضور پررنگی در تاریخ اسلام داشتند، رسول اکرم(ص) به امام علی(ع) فرمودند که من و تو از یک شجره واحده هستیم، آل محمد(ص) در طول تاریخ نقش بزرگی را در تثبیت اسلام، دفاع از اسلام و حفظ از اسلام ایفا کردند و ایفا می کنند.

وی سادات را از ذریه حضرت ابوطالب(ع) دانست و تصریح کرد: تاثیرگذاری سادات را تا زمان ظهور حضرت مهدی(ع) خواهیم دید، باید ذریه نبوی را که امتداد حضرت ابوطالب(ع) هستند، به عنوان یک واقعیت تاریخی مورد مطالعه و بررسی و بهره برداری برای تحقق اهداف بزرگ پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) قرار بدهیم.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم بر بحث ذریه تاکید زیادی داشته است و تاثیرگذاری یک شخصیت بر ذریه خود یک امر تکوینی است و وظیفه ای بر عهده پیروان پیامبر(ص) که به ذریه ایشان احترام بگذارند و به این ذریه تمسک بجویند، فرزندان پیامبر(ص) از فرزندان امام علی(ع) و حضرت فاطمه(ص) است و نسل نبوی از نسل امام علی(ع) است، سادات در واقع آلی ابی طالب هستند.

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه افزود: این پژوهشکده بر روی سادات کار می کند و به عنوان یک افتخارات جمهوری اسلامی به شمار می رود، البته پژوهشکده هنوز در ابتدای کار خود است.

انتهای پیام/

منبع: ابنا

برچسب‌ها:, , ,