مقابله با ظلم و استکبار از ویژگی های بارز حوزه علمیه / استفاده دشمن از تمام توان خود برای نفوذ و رخنه در حوزه

مقابله با ظلم و استکبار از ویژگی های بارز حوزه علمیه / استفاده دشمن از تمام توان خود برای نفوذ و رخنه در حوزه
آبان 27, 1402
116 بازدید

آیت الله سید منذر حکیم از اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه در جلسه آیین رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف»، مرحوم آیت الله آصفی را شخصیتی ممتاز در حوزه های علمی و اخلاقی برشمرد و اظهار داشت: آیت الله آصفی با داشتن ویژگی های منحصر به فرد در حوزه های علمی و […]

آیت الله سید منذر حکیم از اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه در جلسه آیین رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف»، مرحوم آیت الله آصفی را شخصیتی ممتاز در حوزه های علمی و اخلاقی برشمرد و اظهار داشت:

آیت الله آصفی با داشتن ویژگی های منحصر به فرد در حوزه های علمی و اخلاقی می تواند به عنوان یک الگویی ممتاز برای نسل های حاضر و آینده حوزه های علمیه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: آیت الله آصفی یکی از تربیت یافتگان حوزه علمیه نجف بوده که در یک بستر تحول آفرین رشد کرده است. ایشان دارای شخصیتی پویا و تحول آفرین بوده و برای حوزه ای علمیه آثار و برکات فراوانی را به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم بیان کرد: مرحوم آیت الله آصفی مورد احترام مراجع تقلید به ویژه امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و همچنین آیت الله سیستانی بودند. آثار علمی ایشان قابل استفاده برای نسل های حاضر و آینده حوزه های علمیه می باشد.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه گفت: در زمانی که بیشتر علمای حوزه های علمیه نجف در عرصه فقه و اصول مشغول بوند، آیت الله آصفی به مباحث قرآنی می پرداختند. همچنین سبک ادبی تاثیر گذار ایشان در تولیدات علمی وی را از دیگر اندیشمندان متمایز نموده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم در ادامه مطالب خود به بیان ویژگی های حوزه علمیه و نقش آن در تاریخ معاصر پرداخت و تصریح کرد: حوزه های علمیه از مهمترین سرمایه های جامعه بوده و نقش پاسداری از فرهنگ اسلامی را برعهده دارد. مبارزه با جهل و ناامیدی و مقابله با ظلم و استکبار از ویژگی های بارز این نهاد می باشد.

وی ادامه داد: دشمنان از جایگاه ویژه و ارزشمند حوزه های علمیه در جامعه مطلع هستند و تمام تلاش خود را برای نفوذ و رخنه در آن را به کار می گیرند. ارتباط و در هم تنیدگی حوزه های علمیه نجف و قم، دیگر مجالی برای ایجاد مکتب قم و مکتب نجف باقی نمی گذارد و این دو نهاد پویا در کنار یکدیگر می توانند اقداماتی شایانی را رقم بزنند.

 

برچسب‌ها:,