اطلاع رسانی نخستین دوره امام باقر شناسی در حرم بانوی کرامت

اطلاع رسانی نخستین دوره امام باقر شناسی در حرم بانوی کرامت
مهر 2, 1393
119 بازدید

حجت الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که نخستین دوره کوتاه‌مدت امام باقر(ع) شناسی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود، گفت: در این دوره شرکت‌کنندگان از اساتید برجسته حوزه علمیه قم بهره‌مند می‌شوند. گفتنی است یکی از […]

حجت الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که نخستین دوره کوتاه‌مدت امام باقر(ع) شناسی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود، گفت: در این دوره شرکت‌کنندگان از اساتید برجسته حوزه علمیه قم بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است یکی از اساتید این دوره استاد سید منذر حکیم هستند.

وی افزود: نخستین دوره کوتاه‌مدت امام باقر(ع) شناسی همزمان با ایام شهادت این امام همام در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود و در این دوره شخصیت فردی و اجتماعی امام باقر(ع) مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم با بیان این‌که این دوره از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) برگزار خواهد شد، اظهار داشت: برادران و خواهران علاقه‌مند برای شرکت در این دوره  می‌توانند در ساعات اداری به مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب خاطرنشان کرد: خواهران برای ثبت‌نام می‌توانند از ساعت 8 تا 14 و برادران از ساعت 16 تا 20 به مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به این‌که این دوره در 12 جلسه متوالی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره افراد از وجود اساتیدی همچون حجج اسلام محمد جواد طبسی، سید منذر حکیم، علی نصیری، علی اصغر رضوانی، نقی پورفرد، عرفان، جباری و حیدری فر بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم نسب‌شناسی، ولادت تا شهادت، سبک زندگی فردی و اجتماعی، جریان‌شناسی فکری معارضان، امام باقر(ع) شکافنده علوم، پیام‌ها و پندها،‌ امام باقر(ع) و قرآن، امام باقر(ع) در نگاه دیگران و تربیت شدگان امام باقر علیه‌السلام را از جمله مباحث مورد بررسی در این دوره 12 جلسه‌ای برشمرد.

 

وی ابراز داشت: دوره امام باقر(ع) شناسی از پنجم تا 17 مهرماه جاری در شبستان نجمه‌خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار خواهد شد و به خواهران و برادرانی که در این دوره حضور منظم داشته و در آزمون پایانی نمره قبولی کسب کنند، گواهی پایان دوره از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) اعطا می‌‌شود.

برچسب‌ها: