حضور استاد سید منذر حکیم در پنل فقهی و اصولی کنگره بین المللی شهیدین

حضور استاد سید منذر حکیم در پنل فقهی و اصولی کنگره بین المللی شهیدین
آبان 7, 1388
121 بازدید

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کنگره بین‌المللی شهیدین پیش از ظهر امروز با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و با حضور صاحبنظران و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور ادامه یافت. گفتنی است استاد سید منذر حکیم نیز در این کمیسیون […]

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کنگره بین‌المللی شهیدین پیش از ظهر امروز با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و با حضور صاحبنظران و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور ادامه یافت.
گفتنی است استاد سید منذر حکیم نیز در این کمیسیون مقاله خود را ارائه نمودند.
بر اساس این گزارش «کمیسیون فقهی و اصولی» یکی از این کمیسیون‌های تخصصی است که به ریاست حجت‌الاسلام شیخ عباس کاشف الغطا و دبیری حجت‌الاسلام رضا اسلامی از صبح امروز در مرکز همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شده است.
در این کمیسیون 23 مقاله از سوی افرادی همچون سیدعلی محمود البعاج، سید منذر حکیم، شیخ غالب ناصر، محسن جوادی، مریم احمدی طایفه، سیدمحمدحسن حکیم، روح‌الله ملکیان، سکینه جعفری، محمد سروش محلاتی و سید جواد ورعی ارائه شد.
نگاهی به فقه مشاهد مقدسه بر محور آثار شهید اول، ضرورت بازشناسی دانش اصول با رویکرد تطبیقی در آثار شهیدین، مدرسه و منهج اجتهادی شهید اول، برخی از امتیازات و ابتکارات اصولی شهید ثانی، شهید ثانی و اجماعات شیخ طوسی، مستندات قرآنی آراء فقهی شهید اول و اصول و مبانی آن، شهید و فقه حکومت در عصر غیبت و ولایت حج و امارت حجاج، از جمله محورهای مقالات ارائه شده از سوی این پژوهشگران است.
گفتنی است مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی شهیدین عصر امروز پنج شنبه 7 آبان ماه با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج کشور و با سخنرانی آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله تسخیری در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
برچسب‌ها: