کتاب: درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهراسلام الله علیها

کتاب: درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهراسلام الله علیها
مرداد 22, 1398
215 بازدید

عنوان کتاب: درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهراسلام الله علیها نویسنده: سید منذر حکیم ناشر: مرکز نشر هاجر نوبت چاپ: سیزدهم تاریخ انتشار: تابستان 98 تعداد صفحات: 204 کتاب درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهرا(س) مروری است بر سیر حیات طیبه صدیقه کبری، فاطمه زهرا علیها السلام. آنچه که نویسنده محترم، سید منذر حکیم در […]

عنوان کتاب: درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهراسلام الله علیها

نویسنده: سید منذر حکیم

ناشر: مرکز نشر هاجر

نوبت چاپ: سیزدهم

تاریخ انتشار: تابستان 98

تعداد صفحات: 204

کتاب درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهرا(س) مروری است بر سیر حیات طیبه صدیقه کبری، فاطمه زهرا علیها السلام. آنچه که نویسنده محترم، سید منذر حکیم در این درسنامه، در پی آن است؛ ارائه نمایی از زندگانی حضرت زهرا (س) از ولادت تا شهادت ایشان خواهد بود.

در مورد ویژگی های این کتاب باید به این نکته اشاره کرد که این کتاب برگرفته از جلد سوم موسوعه چهارده جلدی پیشوایان هدایت است که به صورت درسنامه درآمده و معاونت آموزشِ مرکز مدیریت حوز ه های علمیه خواهران در راستای تولید متون درسی، با چینشی نو این کتاب را در هجده درس تدوین نموده که هر درس از این کتاب به مرحله ای از زندگانی فاطمه­ی زهرا (س) می پردازد.

از جمله مطالبی که در این درسنامه بدان برمی خورید عبارتند از بررسی جایگاه و شخصیت فاطمه(س)، میراث علمی حضرت، مراحل تولد و رشد ایشان، همراهی زهرای مرضیه به پدر و همسر گرانقدرشان، و وقایع بعد از رحلت جانگداز پیامبر…

مؤلف، کتاب مصحف فاطمه(س) را از جمله میراث علمی حضرت دانسته و با توجه به روایاتی که در این باره وارد شده به شرح خصوصیات این کتاب شریف می پردازد. کتابی که به وسیله جبرائیل به حضرت فاطمه(س) الهام شده و به قلم علی(ع) نوشته شده است. . .

مقابله حکومت با امیرالمومنین(ع) به اشکال گوناگون رخ داده است که نویسنده در گوشه ای از کتاب، به دو مورد از آن اشاره دارد. از جمله راهکارهایی که حکومت جدید برای مقابله با علی(ع) اتخاذ کرد، سلب توان مالی از ایشان بود که غصب فدک از جملۀاین اقدام بوده است. دومین اقدام نیز رویارویی با مخالفت امام و سرکوب کردن مخالفان بود. . .

نویسنده در پایان، کتاب خود را حاصل بررسی ۱۸۲ منبع و مأخذ معرفی می کند که نشان از زحمت بی دریغ ایشان برای نوشتن این کتاب دارد.

برچسب‌ها:, ,