سخنرانی در کمیسیون انساب نبوی سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

سخنرانی در کمیسیون انساب نبوی سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی
آذر 17, 1396
111 بازدید

کمیسیون انساب نبوی سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با هدف بررسی فعال سازی نقش سادات در وحدت جهان اسلام برگزار و تأکید شد سادات می‌توانند اساس وحدت میان مسلمانان باشند. حجت‌الاسلام سید منذر حکیم، رییس پژوهشکده انساب نبوی به عنوان سومین سخنران، به بیان مهم ترین کارهای این مرکز پرداخت و یادآور […]

کمیسیون انساب نبوی سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با هدف بررسی فعال سازی نقش سادات در وحدت جهان اسلام برگزار و تأکید شد سادات می‌توانند اساس وحدت میان مسلمانان باشند.

حجت‌الاسلام سید منذر حکیم، رییس پژوهشکده انساب نبوی به عنوان سومین سخنران، به بیان مهم ترین کارهای این مرکز پرداخت و یادآور شد: سال‌ها تلاش ما برنامه ریزی برای تأسیس یک مرکز علمی و تخصصی درباره انساب سادات بود و چنین مرکزی پیش تر در حوزه‌های علمیه وجود نداشت بلکه به شکل فردی در این زمینه فعالیت می‌شد در حالی که مرکز تخصصی و علمی در این باره نداشتیم.

وی افزود: مرکز انساب نبوی دارای تأییدیه از حوزه علمیه قم بوده و پژوهش‌های آن زیر نظر مدیریت حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد. به همین دلیل مدارک تحصیلات تکمیلی نیز به دانش پژوهان آن داده می‌شود. همچنین با تأسیس این مرکز توانستیم با دیگر مراکز جهان اسلام ارتباط بگیریم. برای این مرکز یک کتابخانه تخصصی تأسیس کردیم تا طلاب و دانش پژوهان دینی در این زمینه به تحقیق بپردازند.

حکیم با اشاره به پشتیبانی مراجع عظام از پژوهشکده انساب نبوی، خاطرنشان کرد: علمای بزرگوار از این مرکز پشتیبانی می‌کنند.

وی یادآور شد: در نخستین دوره آموزشی آن که سال گذشته آغاز شد ۴۰ طلبه در سطح فوق لیسانس به تحصیل پرداختند. در این مرکز همچنین علوم دیگر را مورد بحث قرار می‌دهیم تا بتوانیم انساب نبوی را به خوبی شناسایی کنیم. همچنین به دنبال تأسیس مراکز دیگر در کشورهای مختلف هستیم تا بتوانیم با تشکیل هیأت علمی خوب بتوانیم به شبهات در زمینه‌های مختلف انساب نبوی پاسخ دهیم.

منبع: شبکه اجتهاد

برچسب‌ها:, ,